Olive (jako Yvonne) i Norman Kerry, Toton the Apache |
Rok 1919 był najlepszym w karierze Olive. Rozpoczął się od zbierającego świetnie recenzje Toton the Apache, teraz zaginionego, w reżyserii samego Franka Borzage (wciąż wyprodukowany przez Triangle). Toton wyróżnia się na tle wcześniejszych prac Olive, ponieważ zagrała w nim podwójną rolę — najpierw jako śliczna Yvonne, spacerująca z koszykiem pełnym w kwiatów po malowniczych uliczkach Francji, a później jako Toton — córka zmarłej Yvonne. Toton była dziewczyną wychowaną na chłopca — nosiła męskie ubrania i krótko obcięte włosy. Niestety, zachowało się niewiele zdjęć przedstawiających Olive w tej roli.
Olive jako Toton i Francis McDonald, Toton the Apache |
Po świetnym Toton the Apache nadszedł czas na The Follies Girl, pozostałość po kontrakcie z Triangle. Film ten, obecnie zaginiony, przeszedł bez echa, zbierając głównie pozytywne, choć dość lakoniczne recenzje.
Upstairs and Down w reżyserii Charlesa Giblyna, mający premierę
8 czerwca 1919 roku, był skazany na sukces. Selznick wydał ogromne pieniądze na
reklamę tego filmu, o czym świadczy choćby fakt, że zachowały się zdjęcia
zapowiadających go banerów. Adaptacje popularnych sztuk teatralnych świetnie
się wtedy sprzedawały, a właśnie tym był Upstairs
and Down. Olive partnerował aktor David Butler.
Olive na planie Upstairs and Down |
Upstairs and Down zasługuje na specjalną uwagę również ze względu na to, że Jack i Olive pracowali wtedy w tym samym czasie w Studiu Roberta Bruntona w Kalifornii. Jack nagrywał In Wrong, jego jedyny zachowany do dziś film dla First National, a Olive właśnie Upstairs and Down.
Na planie In Wrong. Olive ma na sobie kostium, który nosiła w Upstairs and Down (strój kąpielowy). Na pierwszym zdjęciu Jack jest widoczny w tle. |
Pierwsze zdjęcie - Olive i Rosemary Theby w scenie ze strojami kąpielowymi. Drugie - Olive w stroju kąpielowym na stole, na którym tańczyła we wcześniejszych scenach. |
Od lewej: Charles Gilbyn, Olive i Myron Selznick na planie Upstairs and Down |
Olive w kostiumie z segmentu nazwanego Society People, Usptairs and Down |
Po ogromnym sukcesie poprzedniego filmu, nadszedł czas na przyjęty trochę chłodniej Love’s Prisoner, zrealizowany dla Triangle i wyreżyserowany przez Johna Francisa Dillona. Słabej jakości kopie zachowały się do dziś.
Prudence on Broadway, komedia, która zebrała świetne recenzje, wyreżyserowana przez Franka Borzage i wyprodukowana przez Triangle, przepadła, ale zachowały się dobrej jakości, numerowane zdjęcia z planu.
Prudence on Broadway, Olive w środku, pozostałe aktorki niezidentyfikowane |
Kolejnym sukcesem okazała się The Glorious
Lady, zachowana do dziś w co najmniej dwóch kopiach. Partnerem Olive na
ekranie został Matt Moore, brat Owena Moore (w tym czasie wciąż męża Mary
Pickford). Na planie tego filmu Olive spadła z konia, ale nie odniosła zbyt
poważnych obrażeń i, po błyskawicznej rekonwalescencji, wróciła do pracy.
Olive w The Glorious Lady. marypickford.tumblr.com |
Jako Flotsam w Out Yonder |
Po The Glorious Lady nadszedł
czas na, zachowany do dziś, Out Yonder
— dramat Selznick Pictures w reżyserii Ralpha Ince, gdzie Olive zagrała rolę
Flotsam, córki latarnika. Out
Yonder okazał się kolejnym sukcesem, zbierał świetne recenzje i zachował
się do dziś w co najmniej dwóch archiwach.
Rok 1919 upłynął Olive pod znakiem ciężkiej pracy. W maju udzieliła
wywiadu dla Louelli Parsons z New York
Telegraph, w którym powiedziała:
"One of these days," Olive told me, looking at me out of her big blue eyes, "we are going to have a family. I love children. You know I have a little sister 5 years old, the most beautiful child you ever saw. […] Little Harriet is my step-sister, but I love her to death. Little Mary Rupp, Lottie Pickford's child, too, is a darling, unspoiled despite all the affection and giftslavished on her by the whole family. She and I had some pictures taken together — she calls me Aunt Tottle," explained Aunt Tottle, showing me with pride of photograph of herself and little Mary.
"One of these days," Olive told me, looking at me out of her big blue eyes, "we are going to have a family. I love children. You know I have a little sister 5 years old, the most beautiful child you ever saw. […] Little Harriet is my step-sister, but I love her to death. Little Mary Rupp, Lottie Pickford's child, too, is a darling, unspoiled despite all the affection and giftslavished on her by the whole family. She and I had some pictures taken together — she calls me Aunt Tottle," explained Aunt Tottle, showing me with pride of photograph of herself and little Mary.
Pewnego dnia, powiedziała Olive,
spoglądając na mnie swoimi dużymi, niebieskimi oczyma, założymy [Olive i Jack]
rodzinę. Uwielbiam dzieci. Wiesz, mam pięcioletnią siostrę, najpiękniejsze
dziecko, jakie kiedykolwiek zobaczysz. […] Mała Harriet jest moją przyrodnią
siostrą, ale kocham ją na śmierć. Mała Mary Rupp, córka Lottie Pickford, jest
kochana, niezepsuta pomimo tego, jak wiele uwagi i prezentów otrzymuje od całej
rodziny. Miałyśmy zrobione razem kilka zdjęć — nazywa mnie ciocią Tottle,
wyjaśniła ciocia Tottle, pokazując mi z dumą zdjęcie swoje i małej Mary.
Olive mówi w tym wywiadzie najprawdopodobniej o zdjęciach, które zrobiono
na planie Upstairs and Down.
Olive i Mary Pickford Rupp (Gwynne Rupp) na planie Upstairs and Down |
Rok 1919 dobiegł końca, nadszedł czas na, zapowiadający się równie wspaniale, rok 1920.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz