6 sierpnia 2017

Wspomnienia o Olive: Rodzina Pickfordów — biografia Olive Thomas cz. III

Olive i Nigel Barrie na planie Beatrice Fairfax, 1916





1 lipca 1916 roku magazyn Motography doniósł, że  Olive Thomas dołączyła do International Film Company i zagrała w komedii Harry’ego Foxa Beatrice Fairfax. Beatrice Fairfax składała się z siedemnastu odcinków, z których w każdym pojawiała się tytułowa postać, grana przez, niestety dziś już zapomnianą, Grace Darling. Olive wystąpiła w roli Rity Malone w odcinku dziesiątym zatytułowanym Play Ball. Jej partnerem na ekranie został Nigel Barrie, dla którego Beatrice również była debiutem. Play Ball miał premierę 9 października 1916 roku.

Olive i Grace Darling na planie Beatrice Fairfax, 1916

Nieco wcześniej, w marcu, Olive spotkała swojego przyszłego męża — Jacka Pickforda, młodszego brata Mary Pickford, w tamtym czasie już ulubienicy Ameryki. Olive i Jack poznali się nad molo w Santa Monica, na tańcach w barze Nat’s Goodwin. Od razu  przypadli sobie do gustu. W październiku 1920 Mitchell Lewis z magazynu Picture Show, który osobiście znał Jacka i Olive, przytoczył wypowiedź Pickforda:
I fell in love with her the minute I saw her.
Zakochałem się w niej w chwili, w której ją ujrzałem.
25 października 1916 w New Jersey Olive i Jack wzięli szybki ślub. Nie był przy tej okazji obecny nikt z rodziny nowożeńców. Jedynym świadkiem został aktor Thomas Meighan, który później stał się znany z tego, że wyciągał pomocną dłoń w wielu głośnych skandalach wczesnego Hollywood (na przykład w 1923 zapłacił kaucję za przebywającego w więzieniu pod zarzutem bigamii Rudolfa Valentino, bo został o to poproszony przez przyjaciela Valentino, który znał przyjaciela Meighana).

Prasa i kolorowe magazyny już od połowy 1916 roku donosiły o zaręczynach Jacka i Olive, spekulowały na temat ich związku oraz tego, czy już wzięli ślub, czy jeszcze nie albo czy w ogóle są razem. O ślubie prasa dowiedziała się jesienią 1917 roku.

Jedno z pierwszych znanych wspólnych zdjęć Jacka i Olive,
 prawdopodobnie zrobione na planie Toma Sawyera, 1917

W 1917 roku Olive wypowiedziała się w wywiadzie:
Jack is a beautiful dancer. He danced his way into my heart. We knew each other for eight months before our marriage, and most of that time we gave to dancing. We got along so well on the dance floor that we just naturally decided that we would be able to get along together for the rest of our lives. 
Jack jest świetnym tancerzem. Wytańczył sobie drogę do mojego serca. Znaliśmy się przez osiem miesięcy przed naszym ślubem i większość z tego czasu przetańczyliśmy. Na parkiecie rozumieliśmy się tak dobrze, że naturalnie zdecydowaliśmy, że będziemy w stanie rozumieć się tak dobrze przez resztę naszego życia.
Małżeństwo Jacka nie spodobało się jego rodzinie. Matka Charlotte Hennessey Smith Pickford, ściśle kontrolująca kariery swoich dorosłych już dzieci i bardzo z nimi związana i jego siostra Mary, bardzo kochająca swojego młodszego brata, nie aprobowały jego związku z Olive.

Mary i Jack


Znana scenarzystka Frances Marion (The Poor Little Rich Girl, Rebecca of Sunnybrook Farm z Mary Pickford z 1917, The Flapper z Olive Thomas w 1920, Dinner at Eight z Jean Harlow i Billie Burke w 1932),  w swojej autobiografii Off With Their Heads napisała:
 . . . I had seen her (Thomas) often at the Pickford home, for she was engaged to Mary's brother, Jack. Two innocent-looking children, they were the gayest, wildest brats. Both were talented, but they were much more interested in playing the roulette of life than in concentrating on their careers.
… widywałam ją [Olive Thomas] często w domu Pickfordów [nie mylić z Pickfair, domem Mary i Douglasa Fairbanksa], ponieważ była zaręczona z bratem Mary, Jackiem. Dwójka niewinnie wyglądających dzieci, byli najradośniejszymi, najdzikszymi  dzieciakami. Oboje utalentowani, ale o wiele bardziej zainteresowani graniem w ruletkę życia, niż skupianiem się na swoich karierach.
W ciągu prawie czterech lat małżeństwa Olive i Jacka Mary nigdy nie powiedziała dobrego ani złego słowa o swojej bratowej, a Olive nie wypowiadała się zbytnio na temat szwagierki. Nie istnieją żadne artykuły ani krótkie notatki, które wspominałyby wspólne spotkania Olive i Mary.

Mary, Jack i Charlotte "Mama Pickford"

W 1955 roku, w swojej autobiografii Sunshine and Shadow, Mary napisała:

I regret to say that none of us approved of the marriage at that time. Mother thought Jack was too young, and Lottie and I felt that Olive, being in musical comedy, belonged to an alien world. Ollie had all the rich, eligible men of the social world at her feet. She had been deluged with proposals from her own world of the theater as well. Which was not at all surprising. The beauty of Olive Thomas is legendary. The girl had the loveliest violet-blue eyes I have ever seen. They were fringed with long dark lashes that seemed darker because of the delicate translucent pallor of her skin. I could understand why Florenz Ziegfeld never forgave Jack for taking her away from the Follies. She and Jack were madly in love with one another but I always thought of them as a couple of children playing together.

Z przykrością stwierdzam, że w tamtym czasie nikt z nas nie pochwalał tego małżeństwa. Matka [Charlotte Hennessey] uważała, że Jack był za młody, a ja i Lottie [Lottie Pickford] miałyśmy wrażenie, że Olive, grając w komediach na scenie, należała do kompletnie innego świata. Ollie miała wszystkich bogatych, wolnych mężczyzn towarzystwa [wyższych sfer] u swoich stóp. Zalewały ją też propozycje z jej własnego świata teatru, co nie było niespodzianką. Piękno Olive Thomas jest legendarne. Ta dziewczyna miała najśliczniejsze fioletowo-niebieskie oczy, jakie kiedykolwiek widziałam. Okalały je długie, ciemne rzęsy, które wydawały się jeszcze ciemniejsze, przez jej delikatną, przejrzystą cerę. Mogłam zrozumieć, czemu Florenz Ziegfeld nigdy nie wybaczył Jackowi, że zabrał ją od Follies. Ona i Jack byli w sobie szaleńczo zakochani, ale ja zawsze myślałam o nich jak o bawiących się razem dzieciach.
Rok 1916 był dla Olive Thomas pasmem sukcesów — szczęśliwie zakochana w utalentowanym, młodym i przystojnym aktorze, z debiutem przed kamerą na koncie, rozpoczynała swoją krótką, ale intensywną karierę.

 Olive w jednej ze swoich pierwszych scen w Beatrice Fairfax, 1916

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz